Customer Experience: Slik blir du en CX-superhelt!

La 2022 bli året hvor du leverer gode kundeopplevelser! Allegro tilbyr CX-kurs som vil hjelpe deg med å ta vare på kundene dine – og posisjonere deg for fremtidig vekst.

Tegning av en CX-superhelt som er klar til å starte på CX-arbeidet med både kappe og hjelm.
Bilde av ansatt Joanna Carr

Publisert 09. mai 2021

Skrevet av Joanna Carr

CX-konsulent

Skal du levere gode kundeopplevelser, er du avhengig av godt og sømløst samarbeid i alle ledd. Gode kundeopplevelser er nemlig alles ansvar: Fra kundekontakter til toppledelsen. Dette ansvaret er ikke noe du kan delegere bort eller «gjøre senere» – det er noe alle må jobbe mot sammen. Men når det er sagt, så kreves det at ledelsen er villig å investere i både kunnskap og verktøy som gjøre at kundekontaktene kan levere gode kundeopplevelser.

Gode kundeopplevelser starter innenfra

Med et CX-fokusert økosystem kan du oppnå:

  • En forbedring av den eksisterende kundeopplevelsen
  • En bedrift hvor det er lagt til rette for å jobbe sømløst på tvers av siloer
  • Økt engasjement hos de ansatte – som nå føler seg verdsatt og som en del av noe større
  • Å få sjansen til å bli en bransjeleder

Hvorfor behøver dine ansatte CX-kurs?

–  Jeg møter ofte bedrifter hvor den interne kundetreningen er ekstremt fokusert på bedriftens retningslinjer og «slik gjør vi det her!»-tankegang, påpeker Joanna og legger til: – Omgitt av strenge manus og regler, er dette fokuset så sterkt at kreativitet, spontanitet og emosjonell intelligens må vike. Med CX-trening vil dine ansatte få innsikten de trenger for å kunne møte kundene på best mulig måte.

CX-trening bidra til sømløst samarbeid på tvers av siloer. Dine ansatte vil bli introdusert til relevante casestudier, gode undersøkelser og intervjuer med faktiske kunder. Vi fremhever også selskaper, innen ulike bransjer og fagområder, som leverer gode kundeopplevelser – samt avdekker hvordan de gjør det.

Hvem passer CX-kurset for?

Kurset passer for enhver bedrift som har kunder og ansatte, også innen offentlig sektor.

Hvilke fordeler får bedriften din?

  • Økt samarbeid på tvers av siloer
  • Muligheten til å jobbe strategisk med å løse bedriftens smertepunkter
  • Fornøyde ansatte som yter bedre
  • Bedre opplevelser – for både ansatte og kunder

 

New call-to-action

Ønsker du en workshop for din bedrift? Ta kontakt med Joanna for avtale et møte.