En eventyrlig reise fra husbygger til entreprenør
I 2014 skiftet Follohus Vest navn til Lierhus. Det ble starten på en eventyrlig ferd for gründer Vidar Solberg.
Sterke merkevarer bygges fra innsiden
Det kreves hardt arbeid – ispedd en god dose med både tålmodighet og dedikasjon – når du skal bygge opp en merkevare fra bunnen av. Det vet Vidar Solberg alt om.
Solberg fokuserte tidlig på det han så på som selve essensen i Lierhus; nemlig menneskene. Godt forankrede verdier som ærlighet, dedikasjon og kunnskap har dannet grunnlaget for videre arbeid med grafisk profil, bildebruk og språkvalg for virksomheten.
Lierhus har gjennomgått store endringer siden oppstarten, men verdiene står fremdeles sentralt i den daglige driften. Det er dette god merkevarebygging handler om.
Tilpasser seg nye markeder
Øivind Bergstrand, som i 2017 kom inn som daglig leder i selskapet, har jobbet målrettet med å profesjonalisere Lierhus ytterligere. Lierhus har nå gått fra å kun bygge private boliger til å vende oppmerksomheten mot større prosjekter i proff-markedet. Dette har resultert i at de har landet kontrakter på over 500 millioner kroner i 2019-2020.
Det nye fokuset mot proff-markedet medfører at grafisk profil og kommunikasjon nå må oppdateres. Men med godt forankrede verdier og en tydelig identitet er dette noe Lierhus ser frem til.
Allegro er stolte over å få være med på den eventyrlige reisen til Lierhus. Vår erfaring viser at tilpasningsdyktige selskaper med klare verdier, store ambisjoner og ren stå-på-vilje alltid vil vokse seg sterkere. Vi i Allegro gleder oss til ferden videre!
Vil du lære mer om fordelene ved merkevarebygging? Ta kontakt med Steinar Danielsen i dag.