Møt Joanna – vår nye Customer Experience-spesialist!

Allegros nyeste blad, Joanna Carr, er en ivrig dame med mange jern i ilden. Bli bedre kjent med vår nye spesialist innen Customer Experience.

Joanna Carr er Customer Experience-spesialist i Allegro
Bilde av ansatt Redaksjonen

Publisert 21. sep. 2020

Skrevet av Redaksjonen

 

– Jeg er veldig glad for å være her, sier Joanna fornøyd. Hun kommer rett fra rollen som Customer Experience Trainer i Ritual Cosmetics. I dag er hun én av få personer i Norge som faktisk er sertifisert innen CX og kundeopplevelser.

–  Allegro er en dynamisk og nytenkende bedrift som leverer solide og helhetlige tjenester. Dette ønsker jeg å være en del av, og nå ser jeg frem til å «Rock the CX of Norway», avslører Joanna, som i tillegg er en populær foredragsholder, ivrig salsadanser og mor til to aktive gutter.

Bred erfaring innen salg, varehandel og kundeopplevelser

Joanna, som opprinnelig er fra England, startet sin karriere hos selskaper som Tesco, Estée Lauder Cosmetics og Bobbi Brown. I 2003 pakket hun kofferten og flyttet til Norge. Her ble hun værende.

Nå har Joanna en rekke CX-studier og sertifiseringer å skilte med; Hun er sertifisert CX-professional fra CX Academy i Storbritannia, i tillegg til sertifiseringer innen  tjenestedesign, Emotional intelligence in the workspace og Holistic Coaching.

 – Jeg brenner for gode kundeopplevelser. Statistikk viser at hvis du lykkes med dette, kan bedriften din forvente økonomisk vekst og et mer innovativt arbeidsmiljø.

Allegro satser på gode kundeopplevelser

Kort fortalt innebærer CX at du kartlegger den nåværende kundesituasjonen i bedriften din. For hvordan er det egentlig å være kunde hos deg? Hvilke opplevelser får kunden i interaksjonene med bedriften din? Og hvordan får dette kunden din til å tenke, føle og handle?

Denne innsikten danner grunnlaget for konkrete forbedringsforslag. 

Allegro har stor tro på at den unike kundeopplevelsen vil bli den nye differensieringsfaktoren for bedrifter og merkevarer, når produkt, pris og tjenester ikke lenger er nok for å vinne frem i konkurransen. Vi er derfor svært fornøyde over å ha fått med oss Joanna på laget. 

–  Jeg gleder meg til å kunne skape sømløse kundeopplevelser, og å engasjere og inspirere norske bedrifter til å alltid leverer på kundens premisser, forklarer Joanna. –  Vi må spille hverandre gode og levere fantastiske kundeopplevelser for å lykkes med kontinuerlig vekst!

Vil du lære mer om hvordan din bedrift kan bli bedre på kundeopplevelser? Ta kontakt med vår CX-konsulent Joanna Carr (joanna@allegro.no) for en uforpliktende prat.