A-Vet Mini

-navneprosess, visuell identitet og reklamekonsept

Våren 2020 åpnet A-Vet smådyrklinikk det nye kundekonseptet A-Vet Mini. Allegro bidro med navneprosess utvikling av visuell identitet og reklamekonsept. 

 

Målet med det nye konseptet er å tilby kundene en dyreklinikk med lavere priser og fleksible åpningstider. Allegro ble valgt som samarbeidspartner på navneprosess, utvikling av visuell identitet og reklamekonsept. 

En god navneprosess

A-Vet smådyrklinikk er godt etablert på Østlandet, og har høy kjennskap i lokalmarkedet. I navneprosessen for det nye konseptet var det derfor en fordel å beholde det eksisterende navnet.  «Mini» ble valgt fordi det gir assosiasjoner til en mindre klinikk - og fordi det beskriver selve konseptets funksjon.   

Slagordet «for dyr i farta» ble valgt for å tydeliggjøre at konseptet passer til kunder (og deres firbeinte venner) med en travel og hektisk hverdag. Sammen med gjengen i A-Vet jobbet vi aktivt med innsikt og «brainstorming» for å komme frem til det nye navnet og slagordet. 

Utvikling av visuell identitet: logo, symbol og farger 

Det visuelle uttrykket er viktig for å bygge personlighet og merkevare; logo, symbol og farger bidrar til å skape identitet og gjenkjennelse hos kundene. 

A-Vet viser en enorm kjærlighet for dyr. Derfor valgte vi et hjertesymbol med riss av katt og hund i logoen. Den rosa fargen gir god stoppeffekt, og differensierer klinikken visuelt fra andre dyreklinikker. 

Reklamekonsept 

Basert på kundekonsept og slagordet laget vi et reklamekonsept. Vi planlegger en mediemiks som består av digitale bannerannonser, kinofilm, annonser på sosiale medier og PR-aktiviteter. Her er en smakebit på reklamekonseptet.