Bodymarkers

It's healthy to know

Når en ny aktør skal inn på markedet, krever det en grundig strategi for å bygge en sterk merkevare og nå målgruppen. Sammen med Bodymarkers har vi lagt grunnlaget for en vellykket lansering gjennom innsiktsdrevet kommunikasjon, målrettet design og en helhetlig digital tilstedeværelse – alt for å gjøre helseinnsikt tilgjengelig for flere.

Tekstområde

Hvem er Bodymarkers?

Bodymarkers ble til for å gi innsikt i egen helse på en enkel og trygg måte. Med bare én dråpe blod kan man få verdifull innsikt om egen helsetilstand og gjøre sunne valg basert på fakta. Bodymarkers tilbyr labtester du enkelt kan ta hjemme og sende i posten. Analysen får du på nett.

I tillegg til disse testene tilbyr Bodymarkers også andre produkter som er med på å kartlegge og forebygge personlig helse. Produktene er utviklet med eksperter, dokumenterte og sikre, slik at man får en pålitelig ressurs som komplementerer fastlegen. Visjonen er å formidle helse på en folkelig og engasjerende måte, slik at man kan ta ansvar for egen helse – både for seg selv og de man er glad i.

Delt visning

Hva tilbyr Bodymarkers markedet?

Etter en felles innsikts- og idédiskusjon kom vi frem til slagordet «It’s healthy to know – Take healthy actions», som oppsummerer verdien Bodymarkers gir sine kunder. Med fokus på opplyst handling signaliserer dette budskapet hvordan tjenesten gir grunnlag for konkrete, positive endringer i hverdagen.

Delt visning

Viktig innsiktsarbeid som grunnlag

I forbindelse med lansering av Bodymarkers gjennomførte vi et omfattende forprosjekt. Ved å kartlegge kundereisen og analysere målgruppens behov og atferd, fikk vi en dypere forståelse av hvem de potensielle kundene er, hva som motiverer dem, og hvordan vi kunne kommunisere helseinformasjon på en engasjerende og troverdig måte. Resultatet var tre personas.

Delt visning

Utvikle nettsted og nettbutikk

Som en del av lanseringsarbeidet utviklet vi Bodymarkers’ nettsted i WordPress med en integrert nettbutikk og Vipps Checkout. Gjennom kundereiseworkshops og innsikt i målgruppens preferanser ble nettsiden optimalisert for brukervennlighet og synlighet i søkemotorer. Vi har i tillegg integrert quizfunksjon i Typeform, slik at kunder enkelt kan sjekke om de trenger tjenestene Bodymarkers tilbyr.

Delt visning

Pakningsdesign

I utviklingen av pakningsdesignet jobbet vi med å balansere det kliniske og det kommersielle uttrykket. Vi valgte distinkte farger for å tydeliggjøre produktenes formål og bruksområder.

Delt visning

Effektiv visuell kommunikasjon med levende bilder

For å nå ut til målgruppen på en effektiv måte, valgte vi å bruke levende bilder i annonseringen. Vi utviklet en rekke annonser basert på ulike personas. Gjennom engasjerende videoinnhold bidrar vi til økt oppmerksomhet og skaper engasjement i sosiale medier og andre digitale kanaler.

Ledetekst

Allegro har i samarbeid med Splæsh produsert en film som forteller hva Bodymarkers er, hvordan hjemmetesting fungerer.

Video
Tekstområde

Hva kan Allegro gjøre for deg?

Med vår erfaring innen strategisk kommunikasjon og digital synlighet, er Allegro en partner som skaper målbare resultater. Vi forstår at ethvert prosjekt starter med innsikt og en sterk forståelse av målgruppen, og vi jobber tett med våre kunder for å skape skreddersydde løsninger som bygger merkevaren og når ut til publikum på en effektiv måte. Enten det gjelder kreativ annonsering, design som skiller seg ut, eller utvikling av helhetlige digitale løsninger, sikrer vi at din historie blir fortalt på en måte som inspirerer til handling.

Kontakt Sebastian Lech i dag for å vite mer om hvordan vi kan bistå deg og merkevaren din.