Allegro søker digital innholdsprodusent.

Ønsker du å skape innhold som ikke bare engasjerer, men også driver resultater? Er du drevet av å sette mål – og nå dem? Har du et analytisk blikk på innhold og en kontinuerlig jakt på forbedringer? Da kan du være den vi leter etter!

Vi i Allegro søker en dyktig digital innholdsprodusent (spesialist på SEO og SoMe), som kan styrke vår satsing på resultatorientert digital markedsføring. Stillingen er et vikariat med mulighet for forlengelse.

verdensledere og søkemotoroptimalisering
Hvilken historie vil du fortelle?

Om rollen

Som digital innholdsprodusent i Allegro vil du jobbe i skjæringspunktet mellom strategi, kreativitet og teknologi. Du vil ha ansvar for å planlegge, produsere og optimalisere innhold til ulike digitale flater – med mål om å skape engasjement, synlighet og konverteringer for våre kunder. Rollen gir deg mulighet til å jobbe tett med både kunder, rådgivere, designere og utviklere i tverrfaglige team.

Hvem er du?

  • Du er nysgjerrig og lærevillig med et ønske om hele tiden holde deg oppdatert
  • Du er strukturert, tilpasningsdyktig og har god erfaring med å drive frem egne oppgaver
  • Du er løsningsorientert og analytisk
  • Du er en lagspiller som har evne til å lytte og forstå kunden og samarbeide godt med kolleger
  • Du tar initiativ og motiveres av å jobbe i høyt tempo, med stramme frister og høye forventninger

Hva kan du?

  • Du har jobbet som innholdsprodusent eller digital markedsfører i byrå eller vært ansvarlig for innholdsmarkedsføring i en bedrift
  • Du behersker norsk og engelsk flytende, og har kanskje jobbet med engelsk som forretningsspråk tidligere
  • Du har god erfaring med innholdsproduksjon og SEO, og forstår hvordan man kan bli synlig i SERP
  • Du er god til å formidle historier, både inngående historier og korte, effektive budskap som treffer målgruppen raskt
  • Du vet hvordan du skal tilpasse budskap til ulike formater – enten det er blogg-artikler, landingssider, SoMe-plattformer, annonser eller e-poster
  • Du har erfaring med innholdsplanlegging og har kjennskap til strategier som Inbound Marketing og Jobs to Be Done (JTBD)
  • Du har jobbet med SEO-verktøy som f.eks. SEMrush eller Ahrefs for analyse og optimalisering
  • Du vet hvordan du bruker et CRM-system som HubSpot til å styrke markedsarbeidet
  • Du har erfaring med planlegging, produksjon og publisering av innhold i egne kanaler og kampanjer på Meta, Snapchat, LinkedIn, TikTok eller andre SoMe-kanaler
  • Om du har erfaring med videoproduksjon er det et pluss!

Hva vil du jobbe med?

  • Innholdsproduksjon: Planlegge, skrive og publisere redaksjonelle artikler, innhold til SoMe-kanaler, nettsider, annonsebudskap og korrekturer for kunder.
  • Innholdsproduksjon på engelsk: Forretningsspråket til enkelte kunder er engelsk og de krever at innholdsproduksjon og korrekturer av materiell/rapporter er på et høyt nivå.
  • SEO-analyser søkeordsanalyser og konkurrentanalyser: Gjennomføre søkeords-, SEO- og digitale konkurrentanalyser for å identifisere muligheter og forbedringsområder.
  • SEO-optimalisering av innhold: Produksjon av helhetlige SEO-planer (on og off page) for å sikre at innholdet rangerer høyt i søkemotorer.
  • Utvikling av innholdsstrategier: En solid innholdsstrategi skal hjelpe med å tiltrekke, engasjere og konvertere målgruppen. Du kommer til å jobbe med å definere mål og KPI'er, gjøre målgruppe og søkeordsanalyse, skreddersy innhold, velge riktig innholdstype og format, vurdere hvor innholdet skal distribueres, A/B-teste og gjøre målinger.

Hva kan vi tilby?

Hos oss setter vi det å følge med i utviklingen høyt. Du vil få mulighet til å delta på kurs og sertifiseringer for kompetanseøkning og inspirasjon. Vi dekker internett og telefoniløsning, og vi arrangerer faglige og sosiale aktiviteter på arbeidsplassen. Med andre ord, vi tilbyr varierte og interessante oppgaver, faglig utvikling og sosialt fellesskap med dyktige kolleger. 

  • En sentral rolle i et ambisiøst og resultatorientert markedsføringsteam
  • Mulighet til å jobbe med spennende kunder og merkevarer
  • Et arbeidsmiljø hvor læring, vekst og forbedring står i fokus
  • Frihet til å teste nye ideer og metoder for å skape best mulig resultater
  • Konkurransedyktig lønn basert på erfaring og kvalifikasjoner
  • Fast kontorplass i Sandefjord, Drammen eller Tønsberg

Oppfordring

Hos Allegro er vi glade i AI-verktøy, men akkurat i dette tilfellet ønsker vi å høre din ekte stemme, slik at vi får variasjon i søknader og kan bli kjent med nettopp deg! For å få en bedre følelse av pennen din (eller tastetrykkene) leser vi gjerne noe du har produsert – send oss derfor gjerne 2-3 produksjoner du er ekstra stolt av.

Om Allegro

Allegro startet opp som et reklamebyrå i Sandefjord for 28 år siden. I dag leverer selskapet et bredt spekter av kommunikasjons- og teknologiløsninger. Vi er 35 medarbeidere, har kontorer i Sandefjord, Tønsberg og Drammen – og har alt fra små lokale virksomheter til globale merkevarer på kundelisten.

Siden vi kan skilte med et titalls egne utviklere i hus blir symbiosen av teknologi og kommunikasjon mer tydelig og nevenyttig hos oss enn hos byråer som outsourcer programmering.

Allegro skal være ledende på følgende områder:

  • Markedsstrategi og digitalmarkedsføring
  • Grafisk design og reklame
  • Nettsteder og mobil- og webapplikasjoner
  • Vedlikehold og drift

Høres dette ut som en stilling for deg? Send oss din søknad i dag! 🚀 

 

📅 Vikariat: 01.08.2025- 31.04.2026 
📩 Søknadsfrist: 30.4
📍 Arbeidssted: Du kan fritt velge mellom å jobbe på våre kontorer i Sandefjord, Drammen eller Tønsberg. Vi praktiserer også hjemmekontor når det er mest hensiktsmessig.

Vi gleder oss til å høre fra deg! 

For spørsmål om stillingen, kontakt: Sebastian Lech
M: 99697977 
E: stilling@allegro.no