Ulike strategier
Som kommunikasjonsbyrå er vi avhengig av å forstå dine strategier, men vi må også kunne utfordre dem. Er de utydelige, hjelper vi deg med å gjøre de tydelige. Har du ingen, så hjelper vi deg med å utarbeide dem.
Som kommunikasjonsbyrå er vi avhengig av å forstå dine strategier, men vi må også kunne utfordre dem. Er de utydelige, hjelper vi deg med å gjøre de tydelige. Har du ingen, så hjelper vi deg med å utarbeide dem.
Uansett hvor du driver forretning er det en universell sannhet: Kundene dine er kjernen i alt du gjør. Kanskje du ikke er kjent med termen kundeopplevelse (CX), men din bedriftssuksess påvirkes av hva kundene føler når de interagerer med din organisasjon.
Å lage en kommunikasjonsstrategi som forteller hva du skal si, til hvem og hvordan - er en klok investering.
Et godt utgangspunkt for å jobbe med innhold er å lage en plan. Planen skal fungere som et strategisk verktøy for alle som jobber med innhold i din virksomhet.
Gode brukeropplevelser er kjernen til gode digitale strategier, enten vi snakker om teknologisk innovasjon, utvikling av egne medier eller annen synlighet på nett.
Strategi og analyse, søkemotoroptimalisering (SEO), innholdsproduksjon, annonsering og aktiviteter i sosiale medier. Allegro har de rette verktøyene som effektiviserer arbeidet med digital synlighet og nettstedtrafikk.
Markedsplanen er selskapets aktivitets- eller tiltaksplan. Med utgangspunkt i merkevareplattform og kommunikasjonsstrategi, konkretiserer den hvilke aktiviteter som skal gjennomføres for å nå mål om salg, omdømme, vekst, reposisjonering eller liknende.
Utviklingen av en god kanalstrategi handler, dypest sett, om å forstå målgruppen eller målgruppene deres: Hvilken type kommunikasjon og hvilke kanaler bruker den eller de?
Forretningsstrategien er overordnet alle andre strategier, og tar for seg elementer som man også finner igjen i merkevareplattformen og kommunikasjonsstrategien.
Merkevarestrategien skal gi oss svar på tre essensielle spørsmål: Hvor er vi? Hvor skal vi? Hvordan kommer vi dit?
Merkevarearkitektur er en beskrivelse av forholdet mellom merkevarer innenfor samme familie, og hvordan et merke trekker på de øvrige. Det handler om differensiering og identifisering.
Et godt navn er en viktig del av en helhetlig merkevare. Det er spesielt viktig, og tidvis avgjørende, når vi også skal tenke internasjonalt og på flere språk. Et godt navn er tidløst, lett å uttale og lett å huske.